شناسهٔ خبر: 172145 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرب الاجل مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی برای اصناف و اتحادیه‌های مشاورین املاک

اتاق اصناف و اتحادیه های مشاورین املاک خراسان شمالی نسبت به جمع آوری مبایعه نامه های کاغذی اقدام کنند مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی برای جمع آوری مبایعه نامه های کاغذی ضرب الاجل تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، ششمین جلسه شورای مسکن با ۴ دستور کار تعیین تکلیف قرارداد مشارکت مدنی پروژه ۱۱۲۰ واحدی بجنورد با بانک مسکن، ساماندهی سیلاب و مسیل های عبوری از گلستان شهر بجنورد و صدور اسناد مالکیت، تجمع و تفکیک اراضی، ارائه گزارش رئیس شورای هماهنگی بانکها در خصوص پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن و طرح و تصویب موضوعات مرتبط با کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان به ریاست مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سید علی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مدیران کل عضو شورای مسکن در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

سید علی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تاکنون دو هزار و ۳۷۹ واحد پروژه هایی است که به بانک جهت اخذ تسهیلات نهضت ملی معرفی شده و ۲۲۰ واحد نیز منتظر انعقاد قرارداد هستند.

وی به پلمب آنی بنگاه های فاقد پروانه کسب اشاره کرد و افزود: طی هماهنگی صورت گرفته با توجه به اینکه در حال حاضر مشاور املاک فاقد پروانه کسب در استان وجود ندارد مقرر شد با هماهنگی با دادستان مرکز استان و تایید این مقام، نسبت به پلمپ آنی بنگاه های فاقد پروانه کسب اقدام شود.

وی گفت: با توجه به الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه کسب و صدور شناسه یکتا روند صدور و تمدید پروانه های کسب سامانه ای بود و در صورتی که واحد صنفی این موارد را نداشته باشد امکان تنظیم و ثبت قرارداد در بستر سامانه خودنویس را نخواهد داشت.

میرکریمی تصریح کرد: طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، بنگاه های معاملات املاک حق تنظیم قرارداد برای امتیاز مساکن حمایتی ندارند و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

دبیر شورای مسکن استان خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: با توجه به تبصره ۱ ماده ۱۷ قانون نظام صنفی و پیگیری‌هایی که از سال گذشته توسط دبیرخانه استانی کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات داشته است مقرر شد بنگاه های املاک نسبت به صدور کارت شناسایی افراد شاغل در واحدهای صنفی مشاورین املاک اقدام کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به سامانه ای شدن تنظیم قراردادها کلیه اتاق های اصناف شهرستان های استان و همچنین اتحادیه های مشاورین املاک ملزم به ثبت قرارداد در بستر سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور (خودنویس) هستند و در صورت تنظیم قرارداد به صورت دستی تخلف صورت گرفته که در گشت های مشترک بررسی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان اذعان داشت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان به ۵۰ درصد رسیده است و تاکنون برای بیش از ۱۰ هزار واحد اخذ پروانه انجام شده است.